En zo kreeg Theresa School een nieuw schoolgebouw - Reisverslag uit Auroville, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu En zo kreeg Theresa School een nieuw schoolgebouw - Reisverslag uit Auroville, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

En zo kreeg Theresa School een nieuw schoolgebouw

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

04 Februari 2007 | India, Auroville

Ik heb zeer goed nieuws!

Voordat we weg gingen hebben we met zn drieen een rekening geopend om geld in te zamelen voor onze stage school hier.
Dankzij vele gulle giften hebben we aardig wat bij elkaar weten te sprokkelen en daarmee kunnen we hier heel veel goede dingen doen.

Zoals ik al in een eerder verhaal heb verteld is mijn stageschool begonnen met het bouwen van een nieuw schoolgebouw. Deze bouw is gestopt wegens geld problemen. In juni moet het 'gebouw' waar de kinderen nu les krijgen worden verlaten en zit de school zonder gebouw.
Geraakt door dit verhaal hebben we bedacht hoe wij met ons geld de school kunnen helpen. We hebben niet genoeg geld om heel de school af te maken maar willen wel graag iets doen wat we kunnen afronden.
Daarom hebben we gekozen voor een goed toilettenblok. In een land als India is hygiene een zeer belangrijk punt.
De toiletten die de kinderen op dit moment in hun schoolgebouw hebben bestaan uit een paar muren. Een paar keer per dag gooit de schoonmaakster een emmer water naar binnen.
Bij elke windvlaag ruik ik tijdens het lesgeven de lucht die uit de toiletten komt.
Een goed functionerend toilettenblok bij het nieuwe schoolgebouw leek ons een goed doel van ons geld.

Maar nog steeds bleef het probleem dat het schoolgebouw nog niet in gebruik kon worden genomen. Een mailtje van Camille naar de hoofdredacteur van Zappelin (Ned. 3) heeft de uitkomst geboden. Zij hebben nog een klein restje over van het Tsunamigeld dat ze hebben opgehaald en met dat geld gaan ze ons helpen het schoolgebouw af te bouwen. En dus heeft Mother Theresa English School vanaf het nieuwe schooljaar een SCHOOLGEBOUW!!!

Ik zal jullie op de hoogte houden van alle vorderingen.

Aankomende week ga ik home stay. Ga ik een weekje bij een Indiase familie wonen. En ga ik in Cuddalore in de Child Care Centra projecten doen op het gebied van Child Labour en Child Rights. Belooft een zeer interessante week te worden.

Heel veel liefs,
Renee

  • 04 Februari 2007 - 15:36

    Paul Verbraak:

    Hoi Reneé,
    Jij hebt de smaak helemaal te pakken...
    Stage op school, stage bij de mensen thuis, Child care projecten...
    Kijk maar uit: zodadelijk laten ze je niet meer gaan, uit India.

    gr paul verbrasak

  • 04 Februari 2007 - 15:43

    Bart:

    Heej meisje! Ik ben onder de indruk! Echt heel vet dat je kunt helpen met zoiets belangrijks!!

    Groetjes x Bart

  • 04 Februari 2007 - 21:07

    Marloes:

    Eey super bezig jij! Als je eens ff dat nummer op je site zet, dan kan ik (en wie weet nog anderen) ook ff iets storten! Veel plezier deze week...

  • 05 Februari 2007 - 11:32

    Pleun:

    Hey zussie, Gefeliciteerd met de sponsoring van Zappelin!! Echt super goed! Heel veel succes bij je home stay van de week.
    Kus Pleun

  • 05 Februari 2007 - 16:43

    Flooor:

    Lief nichtje! hoe is het daar.. IK heb je zo veel te vertellen! als je klaar bent met dit hele project kom ik meteen bij je langs!! Of jij bij ons om ons alles te vertellen!!:D Ik heb deze week alle maal school onderzoeken gehad.. ik had eigenlijk je hulp wel even nodig gehad. Maar helaas:P Maar geullig is het allemaal goed gegaan! ik zal je deze week wel de punten toe sturen... IK hoop echt dat het allemaal voldoendes zijn! ohjaa dit moet ik je ook nog even vertellen! Ik heb dit weekend C.I.S.V weekend gehad. Was echt super leuk!! Van vrijdag avond tot zondag 1 uur s'middags!! Ik zal je het je allemaal vertellen als je terug bent! Hele dikke kus en nog heel veel succes!

  • 06 Februari 2007 - 08:17

    Papa:

    Whaauw, dit is wel een heel onverwacht effect van het openen van de rekening. Een extra pluim voor alle gulle gevers.
    Mijn complimenten

  • 06 Februari 2007 - 09:25

    Helga:

    ook wij volgen je en zijn onder de indruk van wat jullie daar voorelkaar krijgen.succes tuurlijk sponseren we..

    liefs
    je tante

  • 06 Februari 2007 - 14:11

    Nop En De Rest:

    hé Reneé! super goed gedaan! Knap wat jullie daar weten te presteren!!ben benieuwd hoe ver ze zijn als je weer terug moet?! zouden ze dan al klaar zijn? succes deze week bij 't ccc liefs nop en co.

  • 07 Februari 2007 - 09:57

    Jes:

    Super dat die kids nu een heel schoolgebouw hebben! en ik snap heeeel goed dat jullie jullie geld aan nieuwe toiletblokken wilden uitgeven :D toppie!
    kus

  • 07 Februari 2007 - 19:10

    Diederik:

    heey reneeé wat goed om te horen dat het zo goed met je gaat ga zo door en ik mail je nog wel

    xxx diederik(cisv)

  • 07 Februari 2007 - 23:09

    Lotte:

    He Renéetje,

    Wat super zeg van die sponsoring! Goed bezig!
    Kus

  • 17 Februari 2007 - 13:34

    Opa En Oma Van Milou:

    Renee, we lezen hele interessante verhalen en we zijn reuze trots op jullie.Lieve hartelijke groeten.

  • 18 Februari 2007 - 09:54

    Noor:

    He Renéetje,
    Wat ontzettend gaaf om bij een familie voor een week te wonen! Mooi om te lezen dat Mother Theresa English School een schoolgebouw krijgt! Goed geregeld jullie! Wat een 'prettig' idee om na elke windvlaag de geur van toiletten te moeten ruiken! haha.. Maar een super gift om toiletten op school te plaatsen! Echt fantastich!
    Renéetje,goed om te horen dat alles super gaat en dat je van alles geniet!!

    Kus Noor

  • 21 Februari 2007 - 15:41

    Marly:

    Lieve Renée! Hoe gaat het met je? Carnaval is net achter de rug, wat een dolle boel was dat. Heb jou wel gemist! We zijn 4 dagen helemaal los gegaan waardoor mijn stemmetje het nu ook heeft begeven. Hoe is het daar? Nog steeds naar je zin? Hoop van wel. Veel succes/plezier nog komende weken!!
    Veel liefs,
    Marly

  • 24 Februari 2007 - 18:18

    Rent:

    lief schatje! morgen gaat helemaal geweldig worden.. iets leuks tussen ons.. hihi, al wordt vorig jaar waarschijnlijk niet overtreft, maar dat is ook echt veel te moeilijk.
    kusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Auroville

Afstudeerstage - India

Recente Reisverslagen:

25 April 2007

DEFINITIEF NIEUW NEDERLANDS NUMMER

11 April 2007

En toen was het een herinnering...

09 April 2007

Vaarwel India...

27 Maart 2007

Ow jeeh! Een virus!!

22 Maart 2007

Het afscheid
Renée

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 45175

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 02 Oktober 2012

Uganda

27 December 2011 - 23 Januari 2012

País incognito - Colombia

19 Februari 2011 - 18 Maart 2011

Op het dak van de wereld - Nepal

13 December 2009 - 30 Januari 2010

Skilerares - Königsleiten

03 April 2009 - 23 Mei 2009

Be More - Zuid-Afrika

30 December 2006 - 11 April 2007

Afstudeerstage - India

Landen bezocht: