Ow jeeh! Een virus!! - Reisverslag uit Mysore, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu Ow jeeh! Een virus!! - Reisverslag uit Mysore, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

Ow jeeh! Een virus!!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 Maart 2007 | India, Mysore

Als ik het niet al eerder opgelopen heb dan heb ik het nu. En omdat je weet dat India vol zit met virussen en je van alles wat je eet onwijs ziek kan worden, is het niet zo raar dat ik nu ook een virus heb.
Alleen is dit virus anders. Je wordt er niet ziek van, je voelt je niet beroerd, het geeft je juist energie. Je krijgt het gevoel alsof je de hele wereld aan kan. Alsof alles mogelijk is en niemand je iets kan maken. Een medische term voor dit virus is er nog niet. In de volksmond heet het: “Het reisvirus”

Wat is dit gaaf zeg! Elke dag is een verrassing wat je gaat zien of waar je terrecht komt.
Telkens moet je weer opzoek naar een goede, en goedkope, plek om te overnachten. Als je die gevonden hebt is het tijd om de omgeving te verkennen. Elke plek heeft weer iets nieuws.
Samen met de Lonely Planet, de Rough Guide en de Trotter vinden we overal de weg.

Na de fantastische ervaring op de Backwaters (foto’s kun je bij dit bericht vinden) zijn we verder gegaan richting Cochin. Hier heb je de beroemde Chinese Fishing nets en heel veel kraampjes met Indiase souvenirs. Ook is Cochin de plek waar je de traditionele dans van Kerala kunt bekijken, Kathakali. Bij deze dans gaat het om de gezichtsuitdrukkingen van de danser. Doormiddel van opeenvolgende bewegingen vertellen de dansers een verhaal.
Na Cochin zijn we de bergen in gegaan, naar Munnar. Munnar staat bekend om zijn theeplantages. En dat hebben we geweten! Overal waar je keek zag je theeplanten, erg mooi om te zien!
De temperatuur in Munnar was zeer aangenaam! We hebben met een deken geslapen en zonder ventilator! Heerlijk om eens een keer droog wakker te worden, inplaats van badend in het zweet.

En nu zitten we in Mysore. We zijn er gisteravond aangekomen dus nog weinig gezien. Vandaag is ingelast als internet- en shopdag. Morgen gaan we de culturele dingen van Munnar bekijken.

Dit was even snel een verslagje van de afgelopen dagen! Nog 2 weken heel veel bekijken en genieten en dan weer terug naar het Nederlandse leven. Dat zal wel even wennen worden!!

Bedankt voor alle reacties, erg leuk om te lezen!

Heel veel liefs,
Renee

ps: volgens mij ging er eerst iets mis!Sorry!

  • 27 Maart 2007 - 07:57

    Kiek:

    Hoi Renée,

    Ik wens je weinig beterschap! Geniet ze.
    liefs kiek

  • 27 Maart 2007 - 08:09

    Lotte:

    Lieve renée

    Super om te horen dat je het zo leuk hebt!! Dit weekendje meeting met iedereen van cisv, jammer dat je er niet bij kan zijn, maar als je terugkomt zouden we het leuk vinden om je weer te zien en nog heel wat verhalen van je trip door india te horen.

    kus lot

  • 27 Maart 2007 - 09:25

    Kim:

    Roomy, ik ben jaloeeeeerrrsssss!! Heerlijk! Ik krijg de kriebels als ik het lees, want over een paar maanden krijg ik ook de kans om te reizen in Azië.... Geniet ervan, hier in nederland is het saaaaaaiii!!! :)
    kus

  • 27 Maart 2007 - 09:27

    Kim:

    Oh en mooie foto's! Je hebt ook compositorisch inzicht van je vader denk ik..
    kus roomy

  • 27 Maart 2007 - 09:40

    Papa:

    ik vrees dat je hier maar mee moet leren leven.
    luister op dit moment naar "wild is the wind'" van David Bowie, draaide we toen jij met je scriptie bezig was.... goede herinnering.
    koester al je goede herinneringen.
    kus papa

  • 27 Maart 2007 - 09:55

    Lotte:

    Heee lieve Reneetje!

    Ik las de titel en dacht..oh nee, wat is er aan de hand?? Maar gelukkig niets ergs :-) Geniet nog van je laatste week! En dan zie ik je alweer snel terug in Nederland! Liefs, Lotte

  • 27 Maart 2007 - 11:02

    MirBoel:

    'O jee,' dacht ik, 'is het al die tijd goed gegaan met 'ons"Renée, en dan op het laatst toch nog getroffen door een virus!' gelukkig is het het reisvirus.Dat is wel een virus dat je altijd zal blijven houden en af en toe steekt dat de kop weer op.. reiskoorts is het gevolg..toegeven eraan is het beste!!
    geniet er van, tot snel ziens: Mirjam

  • 27 Maart 2007 - 12:44

    Noor:

    ha lieve reneetje,
    ik dacht ojee nee renee een virus. Dat zal niet goed zijn! Maar juist een virus was super gaaf is! Zullen veel mensen jaloers op zijn! Je foto's zijn echt fantastisch om te zien! Zei zondag nog (smsje ontvangen van viv?)dat ik graag je foto's wilde zien en tada!! Echt gaaf meis! Laat dat virus nog maar even goed zijn werk doen, dan kom je doodmoe terug,en kun je met ons weer flink er tegen aan zodat we jou hier die energie geven! ;)

    Have fun!!

    Kus Nora

  • 27 Maart 2007 - 16:44

    Nop:

    zou 't een familie-virus zijn???!! :)Neem je een lekker theetje mee voor ons??? geniet ze!! liefs uit Holland

  • 28 Maart 2007 - 05:51

    Kim B:

    He jakkes reneetje...wat een akelig virus! Als ik dat zo lees, ik moet er niet aan denken zeg ;)! Ik ben echt trots op je maatje! Tot heel snel! DIkke kus!!

  • 28 Maart 2007 - 07:44

    Mieke:

    Hoi Renee, gisteravond waren pleun en judith hier en vertelden dat ik je bericht best open kon maken. nu begrijp ik het. Ik heb ook dat virus en je kan er je hele leven mee vooruit. Ik geniet van je verhalen en mijn virus is nu aktief in mijn jaloezie-kwab.
    liefs en tot vlug, kus mieke

  • 28 Maart 2007 - 08:32

    Carla En Bert:

    Je liet ons even schrikken, wat jammer dat je nog maar zo kort ziek kunt zijn.
    Geniet nog even extra van deze laatste dagen.
    Liefs!

  • 28 Maart 2007 - 15:50

    Loezie!:

    Eeey reneetje! Klinkt echt super allemaal! Ben zo benieuwd naar je live-verslagen als je terug bent! Geniet nog zoveel je kan wijffie...

  • 29 Maart 2007 - 12:01

    Rent:

    hoi renee,

    nu is het bij jou half 6. marly en ik vervelen ons, maar gaan zo weer even aan de studie. ons gas is net gemaakt. misschien gaan we zo eierkoeken bakken. kom je die een keer bij ons eten? over 2 weken kan dat weer.

    dikke kus uit de watertorenstraat

  • 29 Maart 2007 - 13:40

    Marloes Rijken:

    heey renee, wat een mooi verhaal en de foto´s zijn helemaal super! Geniet nog van je rondreis, de mensen en de meiden, en niet te veel aftellen he!!
    kus marloes

  • 30 Maart 2007 - 12:34

    Marlenaaa:

    Heey maat,

    Pff ik begin jaloers te worden. We hoeven hier alleen nog maar donderdag naar school om afscheid te gaan nemen. En ik ken jou ervaring dus ik heb er helemaal geen zin in. Maar als ik dit lees heb ik wel echt heel veel zin om te reizen!! Nou meis tot in NL!!

    xxies Marleen

  • 31 Maart 2007 - 14:21

    Rent:

    was met mijn stomme kop vergeten je verhaal te lezen. prachtig! ook de foto's zijn erg mooi!
    hier is het ook wel weer mooi. morgen beloofd het een heerlijk zonnige hockeyzondag te worden! volgend weekend ga ik zeilen (jaloers..?) en daarna kom jij al weer thuis! Ik kijk er naar uit!

    Geniet van alle je korte bezoekjes! Kijk goed om je heen en duim morgen voor ons!

    zondag 15 april is er voor jou in het veld weer een plekje vrij! (dus even hard aan de slag als je terug bent, want wij verwachten natuurlijk een geweldige ocme-back!)

    dikke kus rent

  • 03 April 2007 - 09:17

    Silly:

    Hey Reneetje!!!!
    Ja heb je site even bezocht, sodeju wat een mooie foto's zeg.
    Nog even en dan treed ik ook in je voetsporen..al kies ik liever voor I.O en voor non-vegy food!! ;)

    Maare het gaat prima daar zo te lezen. De tijd vliegt nog hardfer voorbij dan Amaidi zeker nu je zoveel mooie dingen meemaakt. Nog even en dan ben je weer terug in dat kikkerlandje waar we elkaar weer zullen zien!

    Have fun nog even en cya!

    Liefs Silly (Non vegy-girl)

  • 03 April 2007 - 12:50

    Pleun:

    He zussie, nog 1 weekje!geniet ervan.... Tot snel kussie

  • 04 April 2007 - 12:13

    Helga:

    Wat zullen we je berichten missen als je weer Thuis bent.Nog een fijne tijd en goede terug reis.Kus Helga

  • 05 April 2007 - 20:15

    Joost Minnaard:

    Rene, de moeite van het lezen waard: het beschouwende, het verwonderende over die 'andere' wereld. Toch weer een tikje anders dan de stagebelevenissen in bijv. Suriname. Succes, en de groeten aan Miloe en Annejet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mysore

Afstudeerstage - India

Recente Reisverslagen:

25 April 2007

DEFINITIEF NIEUW NEDERLANDS NUMMER

11 April 2007

En toen was het een herinnering...

09 April 2007

Vaarwel India...

27 Maart 2007

Ow jeeh! Een virus!!

22 Maart 2007

Het afscheid
Renée

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 45196

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 02 Oktober 2012

Uganda

27 December 2011 - 23 Januari 2012

País incognito - Colombia

19 Februari 2011 - 18 Maart 2011

Op het dak van de wereld - Nepal

13 December 2009 - 30 Januari 2010

Skilerares - Königsleiten

03 April 2009 - 23 Mei 2009

Be More - Zuid-Afrika

30 December 2006 - 11 April 2007

Afstudeerstage - India

Landen bezocht: