Wow!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu Wow!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

Wow!!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

31 December 2006 | India, New Delhi

Wow!! Hoe bizar is dit!! Je stapt in een vliegtuig en als je uitstapt zit je in een totaal andere wereld!!

Ik zal bij het begin beginnen.
Vrijdagnacht half 3 gaat de wekker, eindelijk is het zover!
Om 4.40 kwamen we aan op schiphol en hebben we ingecheckt.
Via Heathrow zijn we naar Chennai gevlogen. Het vliegtuig waar we na Heathrow inzaten was erg luxe. Het eerste uur waren we al zoet met alle speeltjes die op onze stoel lagen.
Ook keken we onze ogen uit. De stewardessen hadden traditionele Indiase kleding aan, en om ons heen zaten allemaal Indiase families.
Toen we eenmaal Chennai aankwamen en het vliegtuig uitgingen kwam de warmte ons tegemoet.
Ons dikke vest kon meteen uit.
Bij de bagageband moesten we heel lang wachten, elke minuut werden we banger dat onze tassen niet waren meegekomen. Het aantal mensen die om de band heen stonden werd minder en minder. Er kwam ook geen nieuwe bagage meer bij...
Eindelijk kwam er een mannetje naar ons toe die vertelde wat er aan de hand was. Alle bagage was al van de band afgehaald en lag op een stapel ergens anders in de ruimte. Gelukkig we hebben onze bagage nog!

Toen we naar buiten liepen vielen we van de ene verbazing in de andere. Buiten het vliegveld stonden honderden mensen te wachten achter dranghekken. We leken net popsterren. Zo voelde we ons echter niet... Met zware tassen op onze rug, een lange reis achter de boeg en zwetende koppen zagen we er niet op ons best uit :-D

Voor onze reis hadden we een guesthouse geboekt om de eerste nachten te slapen. Met de taxi konden we er makkelijk komen. Maar welke taxi?? Allemaal mannen kwamen naar ons toe met aanbiedingen maar wie kun je vertrouwen. Gelukkig kun je op dit soort momenten even in het Nederlands overleggen wat we willen doen. Eerst maar eens even geld pinnen anders komen we nergens.
Bij het loket 'pre-paid taxi' hebben we een ticket gekocht en zijn we opzoek gegaan naar een taxi. En eindelijk zaten we in een hele oude witte mercedes. We mochten onze tassen in de achterbak stoppen maar dit durfde we niet aan.
Moe van de reis, de indrukken en alle opdringerige mannen reden we weg.
En ik kan je vertellen: in het donker in India aankomen is niet goed voor je reislust.
Alles ziet er nog armoediger uit zonder de felle kleuren. Een ware cultuurshock kun je het noemen.
Koeien die midden op straat lopen worden ontweken, honden worden overreden, mensen om 3uur 's nachts nog druk aan het werk, toeterende rickshaws en andere auto's, mensen die zich opwarmen aan vuurtjes, vrouwen die gebukt de straat staan te vegen, een man die op hun let, mensen die op de stoep liggen (slapen ze of zijn ze dood?) geur van riool en vuilnis en dit alles terwijl je alleen maar verlangt naar een bed.
Eenmaal aangekomen bij het guesthouse leek het dicht te zijn...Na lang aanbellen en kloppen lukt het ons toch iemand wakker te maken. Papieren vol gegevens moesten worden ingevuld en eindelijk was het dan zover, op weg naar ons bed.
We hadden een twee persoonskamer + een extra persoon. Een matras werd uit een andere kamer gehaald en op de grond erbij gelegd. We vonden het allemaal prima.
Toen kwam het moment van rust en konden we eindelijk uitspreken wat we dachten; "Moeten we in dit land 3 maanden blijven???"

Na een lekkere warme douche hebben we onze klamboe uitgepakt. Er waren helaas geen haken aan het plafond om hem op te hangen dus hebben we een constructie gebouwd zodat de klamboe niet heel de nacht op je gezicht lag.
We leken net drie gevangen visjes in een net.
Ondertussen was het half 6 (Indiase tijd) en begon het al een beetje licht te worden.

" Weltrusten en we kijken morgen wel hoe het land er bij daglicht uitziet, probeer lekker te slapen en maak jezelf niet te druk. We zijn moe en kunnen het daardoor waarschijnlijk niet goed relativeren." Met deze woorden probeerden we elkaar moed in te praten voor het slapen gaan.

Het ontbijt van het guesthouse hebben we gemist, we hadden onze uurtjes slaap hard nodig, en wilde de confrontatie met de buitenwereld zo lang mogelijk uitstellen.

Rond 3uur (Indiase tijd) zijn we naar buiten gegaan. En wat een geweldig land is dit!!!
Mooie kleuren, behulpzame mensen, soms wel een open riool dat je ruikt maar dit vergeet je al snel als de rickshaws je om je oren razen. We konden onze camera niet in onze tas laten zitten en wilden zo snel mogelijk alles vast leggen. (deze foto's probeer ik er zo snel mogelijk op te zetten)

We hebben zojuist even ontbeten (4uur 's middags :-D. Dit was erg lekker. We hadden alle drie iets anders genomen zodat we van elkaar konden proeven.
Hierna zij we opzoek gegaan naar een sim-card. Mijn nummer is 00449884930761
Mijn Nederlandse sim-card doet het niet dus als je me wilt smsen graag op dit nummer.

Waar we vanavond oud en nieuw gaan vieren is nog niet duidelijk. We gaan zo opzoek naar wat chipjes en een flesje wijn en gaan waarschijnlijk in ons guesthouse het nieuwe jaar in.

Dit waren voor nu mijn eerste indrukken.
Ik heb het idee dat dit drie hele leuke, spannende, gezellige, indrukwekkende en boeiende drie maanden gaan worden!!

Ik hoop snel de foto's te kunnen plaatsen.

Heel veel liefs uit het kleurrijke India

• 31 December 2006 - 12:22

Tina:

Hee Renéetje, ben blij dat je goed bent aangekomen en dat het toch allemaal wel meevalt ;-) Alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!! Dikke kus

• 31 December 2006 - 12:28

Marly:

Mooi dat je vlucht allemaal goed is gegaan! Hoop dat je een spetterend oud&nieuw gaat hebben! Ik zal er iig een (of meer) op jou en je vriendinnetjes drinken!
    Veel liefs,
    Marloes

• 31 December 2006 - 12:32

Rent:

Hee meis, klinkt geweldig, nu al! Fijne dat de reis goe dis verlopen. Goede jaarwisseling straks!! Wel raar hoor, vorig jaar was je gewoon nog bij mij..
    Dikke kus

• 31 December 2006 - 12:33

Viv:

Boelaars!!
    Ben super benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen.. als dit het begin pas is!
    Fijn dat je goed aan bent gekomen :)
    Gelukkig nieuwjaar alvast!! Geniet ervan Renéetje!
    Dikke zoenen!

• 31 December 2006 - 12:48

Mir:

goed om te horen dat je bent aangekomen en dat India bij daglicht mooi en kleurig is! Het wordt een heel bijzondere jaarwisseling voor jullie. Veel liefs, ik blijf je volgen!

• 31 December 2006 - 12:48

Tkie:

Gracy!

Zo raar, eer gister nog op msn gekletst..en nu ben je helemaal ergens anders!! Heel veel plezier, geniet ervan en een gelukkig nieuwjaar alvast!

dikke kus van je maat Tkie

• 31 December 2006 - 13:00

Wobke:

WOW! inderdaad wat een verhaal..Gelukkig dat het bij daglicht allemaal hartstikke meeviel en dat het een heel mooi land is! Alvast een heel gelukkig nieuw jaar en ik hoop dat jullie een leuke avond hebben..Die begint misschien zo al wel bij jullie? Ik kijk uit naar je foto's..Liefs

• 31 December 2006 - 14:20

Lotte:

Hee renée!!! Nou mooi dat de reis is meegevallen. Alvast een gelukkig nieuwjaar! We gaan vrijdag naar sophia helaas kan je er dan niet zijn, maar we gaan als je terug bent zeker weer met zijn allen feesten.

(K) lot

• 31 December 2006 - 14:21

Je Wipkippie:

Hoe moet ik nu tot morgen half 11 wakkerblijven en vieren dat het nieuwe jaar is begonnen? Geniet er van daar!!! kusje

• 31 December 2006 - 14:24

Nora:

He Renéetje,
    Gelukkig ben je goed aangekomen en gaat alles goed! Ik wil je alvast vanuit de zwitserse alpen een GELUKKIG NIEUWJAAR wensen!! Ik zal vanavond op je proosten! Geniet ervan!

Kus Nora

• 31 December 2006 - 14:35

Kiek:

Zo wat een prachtig verhaal. Ik kan me die warmte-deken, helemaal voorstellen.
    Tof dat jullie met drieën zijn, kan de een niet relativeren, dan kan de ander het wel (hoop ik).
    Een heel mooi uiteinde gewenst, volgens mij zijn jullie daar al bijna aan toe (15.42 nederlandse tijd)
    Een een prachtig nieuwjaar gewenst, ook voor je reisgenoten en ook van Willy
    Kus Kiek

• 31 December 2006 - 14:55

Jes:

Hej meis!
    super om al een verhaal te lezen:D en wat kan ik me voorstellen dat het een cultuurshock is, maar geniet ervan! en namens de hele familie vast een gelukkig nieuwjaar!!
    liefs

• 31 December 2006 - 15:19

ANDER NR RENEE!!:

hej allemaal,
    renee smste mij net dat het nr van op de site toch niet klopte, dit moet het zijn:
    +919884930761
    kus Jes

• 31 December 2006 - 16:24

Papa:

OK dan, dat is de eerste stap, leuk te horen goed omschreven ik wil er wel bij zijn. het telefoon nummer dat je vermeld is andersdan wat waarmee wij contact hadden. D.w.z. het kengetal van India is anders op mijn mobi.
    Genieten meiden!
    Kus papa

• 31 December 2006 - 16:25

Pleun:

He zussie, super verhaal zeg!! helemaal gaaf. Ik wens je alvast heel veel plezier met oud&nieuw!! en maak er een mooi feestje van.
    Kussie Pleun

• 31 December 2006 - 16:47

Kim:

He Renée! Ik had je inderdaad gesmst, maar dat zal niet aangekomen zijn.. Dus bij deze een heel gelukkig nieuw jaar! Heel veel plezier de komende tijd en ik hou de site in de gaten.
    x

• 31 December 2006 - 18:04

Joelle:

He Renée,
    Echt super klinkt je reis!
    Hoop dat je een geweldige tijd gaat krijgen!
    En dat ik je snel weer zie, als je terug bent:D
    Dikke kus, Joelle

• 31 December 2006 - 18:25

Renee:

Heee renee, Leuk om zo op de hoogte te bljiven van jullie ervaringen. Ben in ieder geval erg blij te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Indrukwekkend om te lezen hoe jullie het indiaanse leven ervaren daar. Ben erg benieuwd naar de fotos als die er binnekort komen! Goede jaarwisseling alvast! Kus kinley

• 31 December 2006 - 18:26

Kinley:

• 01 Januari 2007 - 10:49

Clairros:

Hey RENEE!!

Nu pas je bericht gelezen, echt kippevel!! Wat een spannend begin! Ik zie jullie al helemaal staan snachts op het vliegveld. Top meiden!! Gaat helemaal goed komen.

Vanuit een regenachtig :-( Nederland wens ik jullie een spetterend 2007 met vele nieuwe inzichten en belevenissen.

Veel liefs

• 01 Januari 2007 - 14:34

Papa:

weer een prachtig verhaal, ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende belefenissen.
    Kun je een beetje uitleggen waar in chennai jullie zitten (google earth) je hebt overigens een prima koop gedaan met je W50 camera. (ben helemaal jalours.) vertel ook eens over het eten, waar koop je water enzo.
    Groetjes van ons.

• 01 Januari 2007 - 15:08

Josine:

Heej renee!!
    Het klinkt nu al helemaal geweldig. Die cultuurshock komt me heel bekend voor, haha...

De beste wensen nog!!! Ik kijk uit naar je volgende belevenissen. xx

• 01 Januari 2007 - 17:04

Kimmie:

Lieve reneetje, zo te lezen gaat alles gelukkig goed. Ik heb jou oud en nieuw traditie van vorig jaar overgenomen en dus in stand gehouden. Ik was tot 09.15 in bp echt gelachen. Volgend jaar moet je er zeker weer bij zijn. Heel veel plezier nog, dikke kus kimmie

• 03 Januari 2007 - 12:28

Anke:

Reneetje!Wow, wat een grweldig avontuur maak je nu mee, geniet er enorm van! En slok zoveel mogelijk INDIA in je op!;)

Kus Ank