Wat is het leven toch mooi... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu Wat is het leven toch mooi... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

Wat is het leven toch mooi...

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 April 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Hi,

Daar zit ik dan in mn korte broekie met mn teenslippers aan, raampjes open en uitzicht over een strak blauwe klotsende oceaan.
Het slechte weer in Nederland van de afgelopen maanden ben ik binnen no time vergeten als ik hier door de brandende zon loop.
Ok, goed ik zal jullie niet verder jaloers maken.

Het begon natuurlijk allemaal afgelopen vrijdag. Nadat ik op Schiphol afscheid had genomen van mijn 'uitzwaaicommitee' kon de lange reis beginnen.
Allereerst richting Cairo (Egypte). Hier moest ik 5uur wachten. De tijd ging gelukkig snel want als enige blanke vrouw tussen allemaal Arabieren voelde ik me niet helemaal op mn gemak.
Vervolgens het vliegtuig in richting Johannesburg. Deze vlucht was echt ideaal aangezien ik twee stoelen voor mezelf had. Wat is het dan fijn om klein te zijn! Ik heb dus heerlijk geslapen en toen ik wakker werd en uit het raampje keek lag Zuid-Afrika al onder me.
Het laatste stukje, van Johannesburg naar Durban, had ik vrienden gemaakt met de mn buurman en deze had als hobby mij continu te vertellen waar we over heen vlogen. Best interessant!

In Durban stond Tamara (Regio Coördinator van Be More) al op me te wachten.
De eerste 3 weken logeer ik bij haar. En dat is zeker niet mis. Naast dat Tamara super gezellig is heeft ze een geweldig appartement.
Het complex staat direct aan het strand, haar appartement bevindt zich op de 21ste verdieping, prachtig uitzicht over de oceaan en om het continue geluid van klotsende golven kun je gewoon weg niet heen.
Toen ik vanochtend wakker werd met dit geluid als wekker en het zonnetje op mijn gezicht had ik even een 'klein' geluksmomentje.

Na mijn aankomst gister heb ik me even snel opgefrist en zijn we richting het strand gegaan. Hier lagen 4 vrijwilligers en met hen hebben we heel de middag op een terrasje gezeten. Een prima rustig eerste dagje dus.

Vandaag heeft Tamara een relaxdagje geregeld. We gaan naar een Spa waar we eerst een gezichtsbehandeling krijgen, vervolgens een massage (van een uur!) en daarna worden onze nagels en haar gedaan. Ik ben heel benieuwd! (foto's volgen later)

Vanaf morgen gaat het 'werken' beginnen. Ik ga met Tamara mee langs verschillende projecten. Naast dat ik vandaag natuurlijk een lekker dagje tegemoet ga verheug ik met toch ook al op morgen.

Ik heb overigens ook een Zuid-Afrikaans nummer. ( 0027 737 522 437 ) Maar als jullie me willen smsen is het volgens mij goedkoper om dat naar mijn Nederlandse nummer te doen.

Ik ga richting mijn relax dagje!

Heel veel liefs,
Renée


  • 05 April 2009 - 08:43

    Lotte:

    He Reneetje!

    Wat super om wat van je te horen! Fijn dat de reis iig goed is gegaan. Ben benieuwd naar je eerste foto's! Geniet ervan!

    Kus, Lotte

  • 05 April 2009 - 09:15

    Mir:

    Ha Renee, Fijn dat je zo'n goede start hebt daar. Het lijkt me heerlijk, werken met oceaangeklots en mooi weer..
    Liefs: Mirjam

  • 05 April 2009 - 10:09

    Wobke:

    hoi! wat klinkt het heerlijk! wat een geluk! gelukkig ging de reis goed..ook met je been? geniet van je relax dag en alvast succes met de eerste werk dagen! liefs

  • 05 April 2009 - 11:38

    Stephanie:

    Lieve Renee,

    Ik geniet nu al van je verhalen, wat heerlijk klinkt het. Geniet ervan lieverd. We keep in touch.

    Liefs

  • 05 April 2009 - 14:03

    Loezie:

    Heey Rosé!
    Klinkt goed zeg. Vond het super om nog even met je te kletsen tijdens je Egypte-wachttijd. En ik denk dat je geluksmomentje de eerste van een enorme serie geluksmomentjes was, als ik je verhaal zo lees komen er nog veel meer! Succes op je eerste dagje!

    Dikke knuffel vanuit New York

  • 05 April 2009 - 14:08

    Staetenlane :

    Hi there!

    What a great story so far! Benieuwd naar wat komen gaat...

    Love,

    Kim

  • 05 April 2009 - 19:21

    Juul:

    WAUW renee, wat super!hopelijk volgen er nog veelmeer geluksmomentjes voor jou!
    Kus

  • 05 April 2009 - 19:21

    Jes:

    He meis!
    klinkt goed:) ik ben net terug van een heerlijk dagje forward en een mooie overwinning! 3punten zijn weer binnen! maar goed dat je reis goed verlopen is. lekker genietdagje gehad??
    (K)

  • 06 April 2009 - 06:55

    Kiek:

    Ook goeiemorgen, mooi om te horen hoe je er bij zit. Ben benieuwd naar de fotoos. Hier is het inmiddels, gelukkig, ook mooi weer.
    Bedankt voor het zonnetje

  • 06 April 2009 - 10:23

    Pleun:

    Hey Sis,
    Met zo'n super mooie start van je periode daar kan het alleen maar mooier worden! Geniet ervan.. Kusje

  • 06 April 2009 - 12:40

    Jeske:

    He Renee!

    Nou dat klinkt meteen al erg goed! Geen slecht begin in ieder geval! Succes ermee en geniet ervan!

    Groetjes Jeske

  • 06 April 2009 - 14:51

    Mi:

    Heeyy!!
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Het verhaal tot nu toe klinkt helemaal super!! Ben benieuwd hoe het werk is, heel veel plezier en succes :D Kuskus

  • 06 April 2009 - 20:21

    Helga:

    He,dat willen wij ook,maar wij moeten nog even wachten.Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Groetjes
    Helga

  • 09 April 2009 - 08:59

    Marian:

    Wat een ontzettend luxe start. Jij beleeft een droom. Geniet met volle teugen en werk ze. Over het werk hebben wij nog niets gehoord???? Hoe zit dat??
    Denk aan je.
    Groet,
    Marian

  • 09 April 2009 - 17:38

    Sabine:

    genieten daar en fijne paasdagen. hier wordt het morgen en zaterdag ook mooi weer (zeggen ze....)

  • 12 April 2009 - 19:53

    Rent:

    RTD!! Hoe is je eerste week daar bevallen? Is het gezelig? Is het wat je er van had verwacht? Zijn er lieve mensen? Hoe smaakt de drank?
    Ik heb afgelopen dagen mooie Mimizan-herinneringen opgehaald! Morgen nog even met Jes en Carel er tussenuit naar Zeeland, heerlijk. En ook ik loop op teenslippers!! Helaas moet ook tussendoor ook eigenlijk heel hard studeren...
    Geniet van alles wat Zuid-Afrika te bieden heeft!
    Liefs en dikke kus

  • 16 April 2009 - 06:28

    Trijnie Brandt:

    je vader en moeder waren hier en vertelden over je reis, en tot mijn verbazing hoorde ik de volgende dag dat eveline mesland uit hoofddorp ook daar werkt . doe haar de groeten van mij

  • 16 April 2009 - 09:22

    Geertje:

    Ha Renee,
    Hopelijk heb je het nog steeds naar je zin daar ginds. Met Symen heb ik de laatste dagen contact via MSN. Echt op de hoogte houdt ie me niet. Hij laat niet veel kwijt.
    Hopelijk hebben jullie meer contact. Hou je goed, slurp het op en tot later, veel liefs, Geertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Be More - Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

De familie op bezoek!

20 April 2009

Foto's!!!

17 April 2009

"Every little body is a somebody"

05 April 2009

Wat is het leven toch mooi...

27 Maart 2009

Be More
Renée

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 45187

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 02 Oktober 2012

Uganda

27 December 2011 - 23 Januari 2012

País incognito - Colombia

19 Februari 2011 - 18 Maart 2011

Op het dak van de wereld - Nepal

13 December 2009 - 30 Januari 2010

Skilerares - Königsleiten

03 April 2009 - 23 Mei 2009

Be More - Zuid-Afrika

30 December 2006 - 11 April 2007

Afstudeerstage - India

Landen bezocht: