Be More - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu Be More - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

Be More

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 Maart 2009 | Nederland, Tilburg

Hi!

Over precies 6 dagen en 23 uur en 40 minuten stap ik weer in het vliegtuig. Op weg naar een nieuw avontuur. Sinds een paar dagen hebben de reiskriebels zich in mijn onderbuik gevestigd en wordt het absoluut-niet-vergeten-lijstje steeds langer.

Sinds januari ben ik bezig met mijn afstudeerstage bij Be More (www.be-more.nl). Be More is een organisatie die zich inzet voor kleinschalige ontwikkelingsprojecten in Zuid-Afrika (vanaf medio juli ook in Uganda). Be More steunt de projecten niet alleen door het leveren van enthousiaste vrijwilligers maar ook financieel.

Voor mijn stage ben ik bezig met een zeer uitdagende opdracht voor Be More. De vrijwilligers die naar Zuid-Afrika gaan willen iets betekenen voor het land, de lokale bevolking en het project waar ze werkzaam zijn. Naast het feit dat zij een verschil willen maken bij de projecten, willen ze ook het land leren kennen. Ze willen de Zuid-Afrikaanse cultuur opsnuiven, de ‘Big Five’ spotten en genieten van de prachtig natuur.

Op dit moment ondernemen de vrijwilligers deze trips met gevestigde touroperators. Be More wil de behoefte van de vrijwilliger, om het land en haar bevolking te leren kennen, gebruiken om echt iets te betekenen voor de lokale bevolking.
Be More zal samen met lokale ondernemers de trips gaan aanbieden aan de vrijwilligers. Hierdoor wordt er werkgelegenheid en inkomsten gecreëerd voor de plaatselijke bevolking.

Het is mijn taak om dit op poten te zetten. Afgelopen maanden ben ik hier in Nederland al heel hard bezig geweest om het idee uit te werken en vanaf volgende week zal ik in Zuid-Afrika op zoek gaan naar potentiële partners.

De projecten die Be More aanbiedt zijn in Durban en Port Elizabeth. Dit zullen dus ook de plekken zijn waar ik contacten ga leggen. De eerste 3 weken verblijf ik in Durban. Daarna ga ik een weekje reizen met Paps & Mams en Aad & Helga om vervolgens de laatste 3 weken door te brengen in Port Elizabeth.

Kortom; een super uitdaging die ik met beide handen heb vastgegrepen en voorlopig niet meer los zal laten.

Voor degene die zich afvragen waar mijn enorme enthousiasme vandaan komt voor mijn stageopdracht, mijn reis en voor Be More, neem even een kijkje op www.be-more.nl!

Heel veel liefs,
Renée

  • 27 Maart 2009 - 15:23

    Papa:

    ik was vanochtend te gast bij be more. wat een enthousiast team! Ja er is meer.... die opdracht lijkt mij helemaal op jouw lijf geschreven. En vanaf 25 april mogen wij dat allemaal life gaan meemaken... Ik verheug me al.

  • 27 Maart 2009 - 15:26

    Jes:

    He meis!
    weet zeker dat je het daar 7weken lang ontzettend naar je zin gaat hebben en je de uitdaging tot een goed einde brengt!! vanavond proosten we er vast eentje op ;)
    kus

  • 27 Maart 2009 - 15:36

    Simone:

    Hey renée!
    Ik wens je heeeel veel plezier! goede reis en succes natuurlijk, maar denk dat dat helemaal goed gaat komen ;)
    liefs, Simone

  • 27 Maart 2009 - 15:43

    Debbie:

    Dat je enthousiast bent is wel duidelijk! En dat wij daar heel blij mee zijn, weet je hopelijk ook.

    Ik zal je wel gaan missen als trein-maatje en als kamergenootje, maar wens je bij deze natuurlijk alvast heeeel veel succes. Gaat je vast lukken :) Je gaat een leuke, uitdagende, mooie tijd tegemoet in ZA!

    Liefs Deb

  • 27 Maart 2009 - 15:45

    Mir:

    Lieve Renée, Ik ga je avonturen weer volgen. Volgens mij zal je tijd te kort komen! Heb het goed, en ook veel plezier met je reisje met Gijs, Ingrid, Hel en Aad.
    Liefs: Mir

  • 27 Maart 2009 - 15:57

    Niek:

    Hey actieve jij ;)

    Ik wil je heel veel succes toewensen en ik kijk uit naar je verhalen op deze pagina! ;)

    Nogmaals succes!

    Kus Niek

  • 27 Maart 2009 - 16:32

    Nop:

    Ja hoor!!! Het is weer gaan kriebelen!! Zal ons Reneétje niet wezen! Je hebt de hele familie al aardig besmet!! Geniet ervan meid, heel veel plezier, succes en ik kijk nu al uit naar je verhalen! dikke kus nop

  • 28 Maart 2009 - 09:12

    Tina:

    Hee lieve Renée,

    Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier daar!

    En pas goed op jezelf he!

    dikke kus

  • 28 Maart 2009 - 22:08

    Anke:

    Boelaars, wat heb je toch een prachtig leven! Pas goed op jezelf en GENIET!

  • 29 Maart 2009 - 09:49

    Pleun:

    Hey Sis,
    Nog een paar daagjes... spannend!! succes met de voorbereidingen en geniet van je tijd in SA!!
    Kusss

  • 30 Maart 2009 - 09:02

    Mieke:

    De tijd vliegt voorbij. Ook voor jou begrijp ik.
    Wij wensen je een goede reis,een gezellig en leerzame periode en een behouden vaart.
    Lieve kus van ons.

  • 30 Maart 2009 - 09:49

    Yvette:

    Leuk hoor, dat je nu zelf mag gaan kijken bij onze projecten! :)

    Geniet ervan en succes natuurlijk! Maar aan jouw enthousiasme kan het niet liggen!

    groetjes
    Yvette

  • 30 Maart 2009 - 20:51

    Helga:

    Nou Renee daar ga je dan...
    Wij komen je snel achterna,en het is hartstikke leuk om met jou nog een weekje rond te reizen,we gaan heel veel zien ik verheug me er op. Goede reis tot in Durban 25 april Kus
    Helga en Aad

  • 30 Maart 2009 - 22:00

    Loezie:

    Rosé!
    Jaaaaa het is bijna weer zover; een nieuw avontuur voor boelie! Geniet ervan meis... Maak er wat moois van en ik hoop je nog te spreken van tevoren!

    Dikke knuffel, Marloes

  • 31 Maart 2009 - 09:15

    Lotte:

    Hee meis!

    Wat leuk dat je we je weer in de gaten kunnen houden via waarbenjij.nu :-). Ik weet zeker dat je een supertijd tegemoet gaat die je niet snel zult vergeten!

    Dikke kus, Lotte

  • 31 Maart 2009 - 17:12

    Kiek:

    Hoi Renée,

    Goeie reis! Lijkt me weer erg leuk dit project.
    Succes en plezier.
    Doei , ook namens Willy

  • 01 April 2009 - 10:20

    Leinn:

    he boelie, super interessant zeg..ik vind het geweldig dat je dit avontuur aangaat..dat gaat helemaal goed komen daar, dat voel ik! heel veel succes, geniet ervan! xx

  • 03 April 2009 - 19:55

    Ym:

    Hee Renee!
    Heel veel succes. Ik zal je berichten met veel plezier lezen.

    Kus

  • 04 April 2009 - 22:24

    Sab:

    Lees net in je mail dat je veilig bent aangekomen; geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Be More - Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2009

De familie op bezoek!

20 April 2009

Foto's!!!

17 April 2009

"Every little body is a somebody"

05 April 2009

Wat is het leven toch mooi...

27 Maart 2009

Be More
Renée

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 45176

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 02 Oktober 2012

Uganda

27 December 2011 - 23 Januari 2012

País incognito - Colombia

19 Februari 2011 - 18 Maart 2011

Op het dak van de wereld - Nepal

13 December 2009 - 30 Januari 2010

Skilerares - Königsleiten

03 April 2009 - 23 Mei 2009

Be More - Zuid-Afrika

30 December 2006 - 11 April 2007

Afstudeerstage - India

Landen bezocht: