I have a dream - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu I have a dream - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Renée Boelaars - WaarBenJij.nu

I have a dream

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

30 Januari 2011 | Nederland, Utrecht

Een jaar geleden plaatste ik een verslag met als titel "Einde droom...".
Het terug lezen van dit verslag zorgt er elke keer weer voor dat een rotgevoel zich in mijn buik nestelt.

Precies een jaar geleden werd ik wakker in Zelhem. In plaats van de gordijnen te openen met de hoop dat de nacht weer een wit poederlaagje had gebracht bleek mijn nachtmerrie werkelijkheid. Ondanks het feit dat ik geloof dat alles een reden heeft en er altijd iets voor terug komt kon ik niet helemaal begrijpen wat het nut van deze situatie was. Toen één van mijn vriendinnen me, uit eigen ervaring, wist te vertellen dat ik uiteindelijk blij zou zijn dat dit gebeurd is leek de logica van deze wereld me even te ontglippen.

Nu een jaar na dato sta ik aan de voet van een nieuw avontuur. Nepal is mijn volgende bestemming. Met als doel de 'grote-terug-pak-actie' uit te voeren. Met grof geweld ben ik uit de bergen gesmeten en dus moet de hoogste berg ter wereld er aan geloven.

Op 19 februari vertrek ik richting Kathmandu. De eerste week ga ik op bezoek bij Marloes en Rogier in Pokhara(www.inaktievoornepal.waarbenjij.nu). Zij zitten al vanaf 5 oktober in Nepal. Marloes werkt als muziektherapeut en Rogier houdt zich bezig met het verstrekken van microkredieten. Op 25 februari kom ik weer terug in Kathmandu. Ondertussen is Patricia ook ingevlogen. We hebben 2 dagen de tijd om de laatste voorbereidingen te treffen voor de Gokyo trek. Op 28 februari vliegt het expeditie-team (Rogier, Patricia en ik) van Kathmandu naar Lukla (2800m). Vanaf dat moment bevinden we ons op het dak van de wereld.

Vanaf Lukla kun je verschillende trekkings doen. Een van de meest populaire is de Mount Everest Base Camp Trek (5364m). Deze trek is een redelijk commercieel. Dit is één van de redenen dat we ervoor gekozen hebben om de Gokyo Trek (5360m) te doen. Omdat deze trek minder bekend is zijn de lodges waar we slapen basic en is het eten monotoon (Dal Bhat, rijst met linzensoep). Het eerste stuk van de trek is hetzelfde als die van de Mnt Everest. Vanaf Namche Bazaar slaan wij linksaf waar de rest rechtsaf slaat. De uitzichten en natuur van de Gokyo trek schijnen betoverend te zijn. En één van de grootste voordelen van deze trek is dat je uitzicht hebt op de Mount Everest.

Het belooft een bijzondere ervaring te worden. Een jaar lang drie keer in de week stond ik bij de fysio om hiervoor te trainen. Vele ritjes op mijn wielrenfiets heb ik afgelegd, samen met Patries heel wat wandelingetjes gemaakt en met Marleen (fysio) alle mogelijke situaties nagebootst en doorgesproken. Gaat mijn knie het redden? Wat zal de hoogte met me doen? Nog even en het avontuur begint!

I HAVE A DREAM!

Liefs,
Renée


  • 30 Januari 2011 - 12:52

    Viv:

    Bikkel! Ik benijd je echt om het feit dat je deze uitdaging aangaat!

    Liefs en Kus!

  • 30 Januari 2011 - 13:04

    Mir:

    Lieve Renée, Het wordt vast fantastisch! we gaan je droom volgen. Via deze blog.. of anders wel later, als je weer terug bent. Vanuit de Himalaya zal het internet wel lastig te gebruiken zijn.
    heel veel liefs: Mirjam

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:24

    Juul:

    Wauw! wat een doorzetter ben jij zeg echt respect voor. op een hele mooie ervaring meis!
    kus

  • 30 Januari 2011 - 15:43

    Brenda Westdorp:

    Lieve renee,

    Ik krijg stiekem een beetje kippenvel van dit verhaal.. Vorig jaar is heel anders gelopen zoals jij had gepland en zoals je weet, werd je bij ons ook erg gemist!
    Ik vind het zo knap dat je zo'n avontuur aangaat en bewonder je enorme doorzettingsvermogen! Ik heb veel respect voor de manier waarop jij hiermee om bent gegaan..! Ik hoop echt dat je op deze manier idd een soort van afsluiting kan vinden voor de rotte manier waarop je vorige avontuur is geëindigd.. Ik wens je veel succes, maar ook heel veel plezier toe.. Geniet ervan!
    We zullen aan je denken! En natuurlijk horen we graag alle verhalen als je terug bent!

    Dikke kus bren

  • 30 Januari 2011 - 16:45

    Annejet:

    Hoe toepasselijk om het nu 'I have a dream' te noemen! May the dream come true! Enjoy big time!
    xxxx

  • 30 Januari 2011 - 17:32

    Diederik:

    Super vet! Heel veel succes!

    X Deeds

  • 31 Januari 2011 - 04:33

    Kikkermeester:

    Wat gaaf..!! Dit wil ik ook! Eerst maar deze zomer gewoon door zuid-amerika banjeren. Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd!

  • 31 Januari 2011 - 08:23

    Tina:

    Wat een mooie symboliek om zo revanche te nemen voor de pech van vorig jaar. Go get him!!!
    kus

  • 31 Januari 2011 - 09:07

    Lotte:

    Stoertje! Echt supergaaf dat je dit avontuur aangaat!! Liefs

  • 31 Januari 2011 - 10:23

    Anneke:

    Super stoer dat je dit gaat doen! Met jou doorzettingsvermogen gaat het je lukken!
    Liefs..

  • 31 Januari 2011 - 11:39

    Suus:

    Lieve Renee,

    Ik ken je verhaal en je doorzettingsvermogen en ik ben trots op je. Maak je dromen werkelijkheid!

    Liefs

  • 01 Februari 2011 - 04:45

    Sloes (Boinie):

    Didie!

    Ben echt super trots op je lieve Boelie. Wie anders dan jij kan zo'n plan bedenken! Als ik hier over je vertel, dan kan ik die glimlach niet tegenhouden... Oooh ik kan niet wachten tot ik je hier in Pokhara van het busstation kan ophalen! Het zonnetje schijnt, de biertjes staan koud (wijn is hier niet binnen te houden) en het uitzicht op die witte bergtoppen is geweldig... Nepal is klaar voor je!

  • 01 Februari 2011 - 07:37

    Debbie:

    Stoer, knap, gaaf, geweldig. Mooie revanche, alleen de gedachte al dat je dit gaat doen gaat er vast voor zorgen dat je heel ver komt. Die top bereik je hoe dan ook wel, is het niet letterlijk, dan wel figuurlijk.

    Succes!
    Liefs Debbie

  • 01 Februari 2011 - 11:12

    Kiek:

    Hoi Renée,

    Helemaal mooi. Je laat je niet uit het veld slaan. Op naar de top. Heel veel succes maar vooral ook genieten van al het moois.
    We volgend je. liefs en tot weer hier beneden.

  • 01 Februari 2011 - 12:57

    Helga:

    Renee je bent een kanjer..Geniet van elke minuut wij volgen je weer..

    Kus
    helga

  • 01 Februari 2011 - 18:42

    Nop:

    Hi Reneé
    Super gaaf hoor!!! Dat gaat jou absoluut lukken!! Zo'n die-hard als jij geeft niet zomaar op.
    Heeeel veel succes, en kussjes van ons allemaal!!

  • 02 Februari 2011 - 07:00

    Emilie Bos:

    Droom niet, leef je droom !
    René heel veel succes met de laatste voorbereidingen en Geniet.
    Heel veel liefs van ons allemaal.
    De CH-Bosjes

  • 02 Februari 2011 - 16:11

    Leinn:

    Boelie!!
    Super... ik ben bijzonder trots op je, op jullie! Jullie gaan een prachtige tocht afleggen en een bijzonder evaring opdoen.. ga ervoor, geniet ervan en kick some ass to the mountain! Je kunt het, ik voel het.
    Liefs xx

  • 05 Februari 2011 - 10:04

    Geest:

    Heel, heel, heel vet Renee! Precies de persoon die ik ruim een jaar geleden in Verbier heb leren kennen en waarvan ik een week later haar leven zag instorten op de bewuste dag...

    Jaloers zal ik deze geweldige reis volgen en stiekem wat info onthouden voor mijn eigen trip die ik ooit nog wil maken daar!

    Heel veel plezier!

    XMaart

  • 05 Februari 2011 - 13:20

    Noortje:

    Jeetje meissie, want een kick avontuur ga jij beleven zeg! Met jouw doorzettingsvermogen van het afgelopen jaar, gaat jouw droom werkelijkheid worden! Ga van al het bijzondere genieten, want times flies!
    Ik ga je volgen!! kus x

  • 07 Februari 2011 - 08:54

    Moniek:

    Lieve Renee,

    Wat een super mooie uitdaging ga jij tegemoet :-)! Ik ben echt enorm trots op je en vind het jammer dat ik je vorige week niet meer heb gezien.

    Meid als ik je niet meer zie: geniet er van! Ik zal je mentaal steunen :-) en ik weet zeker dat jij je dromen de werkelijkheid laat ontmoeten!

    Liefs x Moniek
    Puppy G

  • 08 Februari 2011 - 12:36

    Stephanie:

    Hey lieverd,

    Ik weet zeker dat jij de berg wel even gaat inpakken. Zelfs als je de top niet haalt (wat mij vrij onwaarschijnlijk lijkt) kun je nog steeds super trots zijn op jezelf.

    We bellen nog even voor je vertrekt.
    Kus
    Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Op het dak van de wereld - Nepal

Recente Reisverslagen:

11 April 2011

Nederlandse bodem

12 Maart 2011

Mission completed!

24 Februari 2011

Hakuna Matata!

17 Februari 2011

Voorproefje

30 Januari 2011

I have a dream
Renée

Actief sinds 29 Nov. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 45185

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 02 Oktober 2012

Uganda

27 December 2011 - 23 Januari 2012

País incognito - Colombia

19 Februari 2011 - 18 Maart 2011

Op het dak van de wereld - Nepal

13 December 2009 - 30 Januari 2010

Skilerares - Königsleiten

03 April 2009 - 23 Mei 2009

Be More - Zuid-Afrika

30 December 2006 - 11 April 2007

Afstudeerstage - India

Landen bezocht: